Grattis Elin!

Min fina underbara Elin fyller 22 år idag! Jag önskar henne en härlig födelsedag och ber om ursäkt igen för att jag inte är hemma och kan komma och fira er! Puss-i-gurka!
 
Idag har jag sett Snow White and the Huntsman med K. Sen blev han trött och behövde gå och lägga sig igen. Förståeligt när man jobbat hela natten och bara sovit ca 4 timmar. Var nere på stan och köpte två ljuslyktor på Lagerhaus som jag såg häromdagen, de är så jävla söta! Lägger upp en bild senare ikväll när det mörknat och jag kan tända dem :) Det är för övrigt både Matfestival och nån karneval/nöjesfält här i Skövde just nu. På Sandtorget står en massa karuseller och grejer, och det var massor av folk nere på stan och ute överallt. Lite mysigt, hade varit kul att gå omkring där, men jag gör inte sånt ensam, känns lite tragiskt.
 
Jag har fått en bebismani - är jättesugen på att få gå omkring med en liten bebismage och köpa små bebiskläder. Är jag knäpp eller är det bara för att jag har slutat ta mina piller? Kanske en kombination? Oavsett så tänker jag hålla mig till planen som jag säkert har nämnt tidigare. Jag tänker till skillnad från väldigt många andra i min ålder - ta det inte alltför personligt - faktiskt se till att vara färdigutbildad och ha ett fast jobb innan jag (vi) försöker bli gravid. Så det är i varje fall minst ett år tills dess. Så länge kan man ju alltid läsa gravidbloggar och sånt^^ Lite mysigt faktiskt. Dock läste jag en rad som nån klippt in på sin blogg från nån gravidinfosida där de beskriver vad som händer vecka för vecka:
Din livmoders översta del finns nu ca 13 cm ovanför naveln. Nu när bebisen vuxit sig så stor och livmodern är högre i buken kan du märka av en ny upplevelse: när bebisen ligger uppochner i magen kan den sparka uppåt och träffa dina revben. Trycket kan göra att det känns ömt, särskilt om bebisen fastnar med en fot mellan revbenen. Du kan delvis förhindra detta genom att sitta upp så mycket som möjligt.
 
AAAAJ! Eller alltså, mellan revbenen verkar inte så troligt med tanke på att vi har inter/intracostalmusklerna där, men upp under själva revbensbågen kan jag tänka mig att de menar. Usch och fyyy ligg still x3
 
Näe nu ska jag duscha tror jag. Pusselipuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback