Slutspurt

Nu har sista Skara-veckan för terminen börjat. Jag kan inte fatta att jag om en vecka har gått första dagen på hästpraktiken. Jag kommer antagligen vara alldeles utmattad av alla intryck, men förhoppningsvis glad och nöjd och taggad inför tio veckor tillsammans med personalen och patienterna på hästkliniken. Just nu känns det bra, men om jag inte får något svar på mitt brev innan onsdag så tänker jag ringa och fråga när jag förväntas dyka upp på måndag, känns lite dumt att bara själv bestämma en tid att dyka upp på...

Idag har vi ju haft sista tentan för terminen. En dryg timme efter vi kommit ut från tentan och satt och fikade så fick vi veta att powerpointen från instrumentvårdsföreläsningen nu ligger uppe på Fronter. Ahh men grattis!
Det var multiple choice den här gången också, 24 stycken. Tack och LOV så var frågorna och alternativen tydliga, och för varje fråga fanns det bara ett rätt svar. Fråga 25-27 var skrivfrågor som jag svarade på exakt ett A4. Det kan nog ha gått vägen. Bara omprov i praktiska på fredag då att se fram emot. Enligt protokollet så hade jag dels inte hunnit klart, och dels hade jag inte munskyddet på mig. SMART. Jag hade det på hakan eftersom jag hade gjort anestesiapparaten och monitoreringen före och de sa att det var ok att dra ner den så länge. Så jag hade bara inte dragit upp den igen. Och ingen sa heller någonting innan jag gick in. Taskigt. Jaja, den var iofs inte gul, och det var antagligen bara tiden som gjorde att jag torskade egentligen. Skit samma. Bättre lycka nästa gång!

Jag har även hemtentan i kommunikation kvar, bara sista frågan kvar vilken jag har tänkt göra klart ikväll. Sen om det blir så är en annan fråga. Jo men det måste jag. Jag vill ha onsdag ifred.

Det är även ny vecka och nya tag för älskling så han är på jobbet nu. Usch jag tycker inte om att han jobbar natt >.< Värdelöst att ha dygnsrytmerna så omlott. Imorgon börjar vi dessutom 8 vilket gör att jag måste typ ändå gå upp innan han är hemma igen .___. Helt stört.

En sista uppdatering; nu har jag sett nästan hela Star Wars Episode II vilket betyder att jag snart har sett alla filmer! När vi sett färdigt den så fortsätter vi antagligen med resten av serien ändå bara för att liksom ha tagit alla i ett svep, ett utdraget maraton så att säga.

Näe men hemtentan var det ja! Ska ta och läsa igenom kapitlet om konflikter och tillit i boken så att jag kan referera. Jag hatar referenser. Eller kanske inte att de finns när jag läser andras grejer, jag hatar att leta upp dem och behöva skriva dem själv >.<

Bajs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback