Måndag is the shit

Verkligen skit. Men det var väl ok. Fick sovmorgon med älskling som dök upp efter halv 7 på morgonen.. Varit på lång föreläsning på eftermiddagen om sterilisering av instrument, och beskrivning av olika typer av steriliseringsmetoder. Vi fick även se en film inifrån en ångautoklav som visade en rostfriskål pappersplastpåse genomgå de tre förvacuum-faserna, sterilisationsfasen och sedan efterbehandlings/tömnings/torkningsfasen. Wow den filmen förtjänar en Oscarsstatyett!

Jag har svårt att förstå hur det tar tre och en halv timme att gå igenom femtio slides. Det var inte särskilt mycket text på. Var är Sara när man verkligen behöver henne? Det är som om föreläsarna tror att bara för att de har schemalagt till kl. 17 så måste all tid utnyttjas? Herregud, vi vill väl alla därifrån så fort som möjligt, eller?

Jaja, bara fyra föreläsningar varav en var introduktion, som ska tentas av. Det kan väl inte bli så svårt, eller?
Förresten, jag hade 82% på anestesiologitentan, vilket är 3% ifrån en femma! Jag vill nog nästan ta och försöka pressa mig upp till en femma om jag ser att det är möjligt. Får se på tentagenomgången hur det blir. Är fyra poäng ifrån full pott på essäfrågorna, vilka är de enda jag eventuellt kan göra någonting åt. Äh, vi får se. Jag är nöjd med att vara godkänd :P

Idag kom K's kendodräkt som han specialbeställt från Japan för fyra månader sen. Tyvärr upptäckte vi att det var fel färg på skölden och på broderierna. Det som skulle varit grönt var nu svart/mässingglittrigt. Det var jättesnyggt i och för sig, men när man betalat över 10.000kr vill man ju ha det man betalat för. Vi får se vad som händer, om han bara kan få en ny sköld för ett lägre pris, eller om det ska skickas tillbaka och göras om. Fy vad drygt säger jag bara.

Lite som om jag skulle ha specialbeställt en tärnsjösele till Kurt och så kommer den i helt fel färg eller modell. Bajs vad värdelöst.

Jaja. Nu väntar en slapp vecka, med massor av flytt, särlek och liiite tentaplugg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback