Had Enough

When you burn in hell, remember what I said
You had your chance, I've had enough ~ Danko Jones

Det är dags att ta tag i Caseuppgiften. Jah! Bäst att göra några onödiga saker först, eftersom att det är två hela sidor som ska skrivas x3

Mitt hjärta är och jobbar, har iofs bara gått en halvtimme... :P Känns som mycket längre jö! Jaja. Han kan iallafall titta in här på rasten :) Och det är Ice Age på tv ikväll, och Year One. Vet inte vilken jag vill se än..

Jahapp, vad har jag att berätta? Har varit på KTC ett par gånger och övat lite, har varit på filmning i kommunikationskursen - fick beröm för min intressanta frågeställning om alternativa människor och HBTQ-personer :)
Idag har vi varit på Lidköpings sjukhus och besökt sterilcentralen och operationsavdelningen. Inte okej kanske att vi går igenom från smutsiga avdelningen, via rena avdelningen in till sterila avdelningen, och sköterskan som visar oss runt pillar på en massa saker utan att vara helt steril om händerna... Jaja. I övrigt var det rätt ballt, vi kommer ju aldrig komma i närheten av en sådan sterilcentral på djursjukhusen. Dock reflekterade jag över att jag är säker på att det är djursjukvård och inte humansjukvård jag vill hålla på med. Jag kan klara av kroppsvätskor; alltifrån spyor och bajs, till blod och var, ifrån djur. Det skulle kännas lite jobbigare att hantera mänskliga vävnader och annat jox. Det låter fel att säga "Vi är för nära släkt". Jag är ju uppenbarligen människa och inget annat. Men ni hajjar ändå hur jag menar förhoppningsvis.
Efter det var det genomgång av diskdesinfektorn på KTC. Däremellan hann jag visa Karin om op-tvätt, och träna på lite andra grejer :)

Imorrn så ska jag, Martina och Madde ses och öva på alla uppgifter (utom autoklaven som vi får gå igenom på tisdag), och göra som examinationer på varandra och se om vi klarar alla steg. Efter det ska vi göra middag ihop och glo på dumburken :) Ska hitta på någonting att äta också, får nog bli rostade rotfrukter och schnitzel om det passar herrskapet. Namnam!

Nu ska jag fortsätta äta mina chips och börja på uppgiften. Om jag får igång filmerna förstås.. Jag mumsat på en Daim också, men insåg att det kanske inte är optimalt för min tandställning xD

Puss och kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback