Watch out - du laktosintolerante!

Jag har just gjort och ätit planetens godaste pannkakor, någonsin. Har liksom alltid gjort receptet efter Vår Kokbok, men valde den här gången att googla "frasiga pannkakor", för min mormor gör världens - numera - näst godaste pannkakor! Tunna, frasiga, smarriga!

Efter att ha läst lite olika tips så valde jag att göra en blandning av de olika tipsen. Bland annat var det att ha lite vatten i smeten, grädde i smeten, massor av smör. Smör var ju inte något nytt, kanske inte vatten heller, men jag hittade sen ett recept som jag valde att ha grädde i. Jag borde ju kanske inte dela med mig av hemligheten till världens godaste pannkakor, but here goes!

2 ägg
2 dl mjöl
3 dl mjölk
1 dl grädde
1-2 krm salt
Smör till stekning

Vispa ihop ägg, mjölk, grädde och salt. Tillsätt sedan mjölet och rör om kraftigt, för bästa resultat rekommenderas elvisp för att slippa klumpar. Värm en stekpanna och klicka i lite smör och häll i ca 1 dl smet i en stor stekpanna. Vänd inte på pannkakorna förrän den ser genomstekt ut på ovansidan.

Det mesta av texten är Ctrl+C, men något redigerad av mig så att säga. Lycka till i ert pannkakstekande!
Imorgon är det fredag! Sista dagen på jobbet för den här veckan, och älskling kommer hit! På söndag händer lite busiga saker men eftersom jag inte vet om R läser den här bloggen så ska jag inte säga något förrän jag kommer tillbaka.

Näe men... Har egentligen inte mycket att säga. Får väl uppdatera om arbetsveckan imorgon kanske. Eventuellt. Annars är jag nog inte tillbaka här förrän måndag den 25:e! :)

Jag älskar dig! Puss och Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback