Stinky #2

Om jag tyckte att det var otrevligt att vistas ute i Skara när slakteriet var i full gång, eller att det luktade lite otrevligt när man dissekerade magtarmkanal från nöt/får så var det egentligen inget särskilt i jämförelse med hur riktigt äcklig sårvätska kan lukta. Har varit med under praktiken om ett fall där det luktade illa som vi tog hand om, och har ännu en gång kommit över en liknande situation. Denna sårvätska har dock en annan "nyans" och får mig att faktiskt kunna tänka mig att kräkas, till skillnad från den på praktiken som bara luktade fy fan och helvete. Så tråkigt, men vi gör allt vi kan för att hålla det fräscht. Grejen är bara den att jag tycker mig känna den då och då, och nu är jag ju liksom hemma. Blää.
 
Men, men. Idag har jag med hjälp av liten syster införskaffat ett tält till Get Away Rock i Gävle nu till helgen :) Ska väl packa ihop saker också men just nu tycker jag bara att det är skönt att göra inget särskilt, prata med min älskling som just nu "bara" skulle ringa Niklas en snabbis ;) för en halvtimme sen.
 
Jag läste lite på en kompis blogg som har en bebis/litet barn (var man nu vill dra gränsen). Jag har sagt det tidigare - ibland får jag sånt bebissug. Ha en varm, mjuk, gott doftande liten bebis ligga sovandes på min mage <3
 
Nu ska jag hämta en glass. Puss i ljumsken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback