Framtidsvisioner

I helgen var jag hemma och hade det bra med min älskling. Eller tja, det började med att fredag den 13 gav mig åsknedslag i Södertälje och en 30 minuters försening med tåget och en pojkvän hemma inlåst i lägenheten då låset till slut gett upp och bestämt sig för att gå i baklås. Härligt. Fick gå till sushihaket och hämta ut beställningen och bära hem allting själv HELA vägen x3 Väl hemma hade jouren precis kommit dit och fått ut honom och lagade låset.

Vi kollade på film och åt sushi och bara myste! På lördag tidigt fan efter att ha lagt oss sent så gick vi upp och gjorde frukost och såg färdigt filmen, sen åkte vi och hämtade två Trolliskompisar till K. På agendan stod nämligen speldag/spelkväll. Vi spelade Twilight Imperium med två expansioner. Jag hade ju kunnat räkna upp ett antal grejer jag hellre hade gjort men god flickvän som jag är så lovade jag att vara med och försöka mitt bästa. Ett tag gick det ju ganska bra, men jag tycker att det blir för mycket tänkta och alldeles för många steg... Inte okej när en runda tar typ en halvtimme-timme bara för att tänka och prata strategi x3 Men tack pojkar för att ni visade tålamod och hjälpte mig med typ i princip allt jag gjorde. Och när jag valde att somna istället xD

I söndags började vi med att åka upp på Billingen och gå gula 5kmsslingan och prata om allt möjligt mellan himmel och jord :) Efter det åkte vi och köpte varsin glass och sen åkte vi till Varnhem. Gick in i klosterkyrkan och tittade där, och sen ute i klosterruinerna och på museet (boden). Åt på caféet och sen åkte vi hem igen.
I kyrkan ligger ju bland annat Birger Jarl begraven. Och gissa vem mer? Konung Knut Eriksson - kungen i Arnfilmerna. Kungen som Linnéa "är" och jag "är" Arn^^, Så jag smsade henne och sa att jag stod vid hennes grav .___. xD

Men kan ni nånsin gissa hur inspirerande det var att gå in i kyrkan och föreställa sig att på den platsen i framtiden svära evig trohet och kärlek till mannen man håller i handen? Ojoj där kan man snacka fjärilar i magen! :) <3

Nu ska jag kolla klart på allsång på Skansen, sen ska jag plocka ur tvätten, duscha, klippa luggen och göra en namnskylt till Moses Den Tredje i Vassen^

PUSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback