Motvallskärring

I SAY NO! And NO it shall be! And I shall rule with an iron fist!

Back to normal:
Idag hade vi äntligen kursbyte, det är dags för anestesiologin! :D Som enligt rykten är väldigt tung men en av de roligaste kurserna! Så jag ser absolut fram mot det här! Kursen examineras med seminarium, salstenta och praktiskt prov. Har idag renskrivit de typ två sidor av anteckningar som det var totalt på introduktionen. Hoppas att det inte blir som inför Dovis2 att jag bara satt och renskrev. Måste bli bättre på att läsa kursboken också och kanske inte renskriva allting.

Idag fyller min far 48 år - Grattis! :D
Han berättade om att hunden har opererats idag - tagit bort två fettcystor, den ena mellan bogbladen och den andra i nacken. Många stygn blev det, och jag känner väl kanske att de borde ha tagits bort på en gång så minskar risken att de kommer tillbaka, och det har inte hunnit spridit sig i vävnaden. Men jag blev så stolt när de hade tagit till sig det jag sa om att rengöra såret (den ena hade spruckit upp) med alcolsprit - inge bra. Koksalt ska det vara. Duktig pappa <3

Nu är det Hemvärn och påssjuka på tv. Det sätts upp en pjäs på Rosers med ensemblen. Inte för att jag minns vad den hette, och inte för att jag har tänkt närvara, men det är lite roligt att det är en sån HÅLA vi bor i^^

Puss och Kram Cykelram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback