Komprimerad - och uttänjd?

Man kan fylla på 200 liter syrgas i en gasbehållare som volyminöst sätt så att säga är 10 liter. Detta görs genom att komprimera luften. Det är lite fysik och lite kemi.

På samma sätt har våra hjärnor hanterats de senaste två dagarna. Igår började vi klockan 8 och slutade 16. Direkt när jag kom hem satte jag mig och pluggade, lagade lasagne och pluggade vidare. Idag började vi 9 och gick till 13! Förstå att jag var hungrig när vi slutade.

Igår förmiddag fick vi pärmen med alla VFU-papper. Ska sätta mig och läsa igenom dem i helgen.

Sen har vi haft en föreläsare som iofs säkert är fruktansvärt erfaren och duktig, men hon får Bää bää vita lamm att verka lika lång som en psalm på sju verser. Föreläsningen idag som tog fyra timmar för henne att gå igenom tog typ mindre än en timme att renskriva. Inte okej.

Nu är det i alla fall tack och lov fredag, och i helgen blir det Lejonkungen i 3D på Skaras lilla fina biograf :)
Om en timme ska jag gå ner till Emelie, hon ville ha sällskap när hon skulle göra någon kattstudie? Vet inte vad än, ska höra mig lite för mer :P

Nu ska jag andas en stund och göra absolut ingenting!

Trevlig helg! :D


Kommentarer
Postat av: Gargoil

Åh Lejonkungen :D

Ska försöka kolla på den någon gång snart jag med :3

När jag får ihop folk och tid till det dvs, ska se SJUKT mycket filmer i veckan xD

2012-01-28 @ 04:08:16
URL: http://thegarghoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback