2012

Hej på er alla glada! Nu har det redan gått snart 10 dagar av det nya året 2012 som enligt vissa har sagts vara Mayaindianernas tro vara året för världens undergång. Detta är inte direkt sant, det är bara slutet på en bactun. Om du är intresserad om det så sök på Wikipedia.

Mitt nyår firades likt föregående fyra år (om jag räknat rätt) hos Renée. Vi åt god mat och såg på tv. Grevinnan och Betjänten, och Long Kiss Good Night. Sen var vi förstås nere hos hästarna vid tolvslaget. Det här året var det så fruset i backen, men ingen snö - så hästarna ville inte springa omkring. De stod mest stilla, och sen halvsprang de upp bakom berget. Tur var väl det, för Jon stod kvar uppe på vägen, och hör hur någonting kommer springandes. Han trodde att det var en älg och var beredd att hoppa i diket, men det var de två svarta shettisar som nyligen flyttat in uppe i byn. Det läskiga var att jag för mindre än en minut tidigare hade sagt "Undrar hur det går för shettisarna?". Så det var bara att sätta av genom hagen för att försöka hinna genskjuta dem i kurvan efter stallet, men de hann springa ut på stora vägen. Tack och lov att det inte var någon trafik så dags, de saktade av och jag fick tag i pannluggarna på dem. Jon kom och tog den ena, och vi ledde hem dem till stallet. Precis när vi kom in på grusvägen igen hör vi hur det kommer en bil ute på vägen .____. Jävla röta alltså... Renée satte av i bilen upp till byn för att hämta ägaren. Ponnysarna fick stå i vår enda någotsånär funktionsdugliga box över natten, så ägarna fick tid att laga staketet innan de kom och hämtade dem på morgonkvisten. Efter att de var säkrade med mat och vatten gick vi upp och drack honungste. Det är himla tur att jag inte blev förkyld med tanke på all kalluft jag drog ner när jag sprang - men en ordentlig hosta fick jag i ett dygn.

Så firade jag mitt nyår!

Idag har jag spenderat första dagen av 10 veckor nere i Skara innan praktiken. Jag har ett par saker att ringa om - bland annat hemförsäkring och elavtal, men även tandställningen och sommarjobb!

Ha ett lyckligt 2012 - jag hoppas på ett i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback