Arbetslivsdagen

Idag har vi haft en gaaanska onödig föreläsning om narkos på häst. Det enda jag egentligen känner är jätteviktigt för mig att träna på är läkemedel. Och gasmängder för inhalationsanestesi - flöden för smådjur och häst. Förhoppningsvis fixar jag det till slut. Och jo - analgesin också. Men det är typ läkemedel...

Efter lunch så har det varit arbetslivsdagen i Smedjan. Var och värmde upp mig och de klinikerna jag ska på intervjuer hos på fredag och måndag. Kändes bra :) Tre djursjukskötare från olika kliniker berättade lite om deras arbeten, hur man kan fördjupa sig. Det var två bra och en fruktansvärt djupgående som blev en föreläsning om hudproblem istället för att beskriva hur man arbetar...

Nu har jag diskat, skurat spisen, och lyssnar på lite A7X. Bra skit det där.

Men jag har fått ont i halsen... Började igår på förmiddagen, och natten har varit hemsk. Har letat fram mina halstabletter från Egypten xD Lindrar skönt ett tag, men jag tänker fortsätta hålla koll med ficklampan ner i halsen ifall jag börjar hitta suspekta gulvita prickar - då blir det ett besök på VC även om jag absolut inte vill ha nån antibiotika. Jag hatar det. Men hellre att det används på rätt sätt och att jag blir frisk. Hatar ännu värre att ha ont i halsen och feber... Så går det när man ska smaka på folk .___. ;D

Vet inte om jag sa det i ett tidigare inlägg men jag tror inte det. Jag har fått tillbaka min laddare! Döm om min förvåning när jag insåg att den hade hittat hem igen! Så nu kan jag använda min nya mobil igen. Tack lille röd för att du finns och hjälper mig i kniviga situationer - jag visste väl att du är en vän att lita på! ;)

Nu ska jag slappa. Och plugga. Ohh detta oändliga studerande. Jag behöver lägga vantarna på lite praktiska moment för att få in vilka opioider som inte går att kombinera, och vilken premedicinering som passar på vilken typ av patient. Och så vidare. Och så vidare. Tills döden skiljer oss åt.

Amen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback