Kraftansträngning

Idag har jag tänkt plugga och tvätta. Om det blir något av tvättandet beror förstås på om älskling lämnat nyckeln kvar hemma till mig eller om han glömt det, och om det finns någon ledig tid förstås. Annars kanske jag får roa mig med det imorgon.
 
Jag valde precis också vilket fall jag ska ta. Tror jag. Annars kanske jag försöker få tag på Pippuri igen och frågar om en pat från våras som jag inte ens träffade men hördes talas om. Jag vill egentligen inte ha samma fall som någon annan, skönare och roligare att ha ett som ingen annan har - dels för att slippa bli jämförd och bedömd olika, och dels för att det är tråkigt och man riskerar att säga exakt samma sak som en eller fler har sagt innan.
 
Nu ska jag börja med att klä på mig och äta frukost. Får se om jag åker till stallet idag, kanske en snabbis. Är så sjukt omotiverad! Och hungrig.
 
Igår skruvade jag upp både en saltstenshållare och en ringkrok för hönätet i Kurts box. Har köpt två hönät med små maskor för hösilage, för att han äter så himla fort och jag tycker att han ska dra ut på ättiden lite grann. Ha något att göra längre in på natten. Men när jag fyllde upp det där nätet insåg jag hur verkligt små de var. Han kommer att hata mig xD Han kanske inte ens vill bry sig om att äta utan blir frustrerad över att det är svårt. Hoppas inte... Hoppas att han bara blir utmanad men att hungern ändå har övertaget så att han faktiskt jobbar för maten och inte väljer att strunta i det. I värsta fall river han väl ner hela skiten... Jag måste nog åka dit och se så att allt står rätt till.
 
Kläder var det ja. HERRÅ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback