Memma!

Såhär några dagar postpåsk så fick jag syn på rester av memma i kylskåpet och blev självklart tvungen att äta upp det!
För er som inte vet så är memma en finsk påskdessert, det ser i princip ut som kobajs. Det är gjort på:
--> Vatten
--> Rågmjöl
--> Rågmalt
--> Sirap
--> Socker, Salt
--> Apelsinskalssylt och
--> Pomeransskal

Det äter man med strösocker, grädde och mjölk. Ganska äckligt men ändå rätt gott. Jag är uppväxt och van vid det, men de flesta som får smaka det som aldrig ätit det tidigare tycker att det är rätt vidrigt. En del som är uppväxta med det tycker i och för sig också att det är vidrigt.

Idag har varit en riktigt najs seg dag. Började med sovmorgon i en och en halv timme, åkte och satte i tandställning i underkäken. Fick även blå plast i molarerna i överkäken för att inte kunna bita ihop helt och råka bita av fästena på hörntänderna. Efter att varit tvungen att vänta på bussen i VH i en timme (tack och lov kunde jag ringa och prata strunt med K under tiden), så kom jag till praktiken i lagom tid till lunch. Därefter fick jag starta endoskopet och sen följde jag med Pippuri och pantade burkar, var på apoteket och sen köpte vi godis (som vi säljer). Det var köp 4 för 20kr och vi fyllde typ åtta plastpåsar á 100kr. Inte så roligt att stå bakom oss i kassan, vi betalade med bara 20-lappar xD
När vi kom tillbaka var det lagom tid att städa efter endoskopin och på övriga kliniken. Bra där. Effektiv dag. Inte för att jag hade något emot det, missade liksom ingenting särskilt.

Nu ska jag plocka fram senaste avsnittet av Glee, och sen ska jag invänta att sötnos smsar efter In Flames.

Pussigurka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback