Noise phobia in dogs

Jag har suttit ett tag och jobbat med seminarieuppgiften. Har läst igenom alla de utskrifterna som vi har fått förutom artikeln, den är saftigast, och jag tänker ta den sen... Sen har jag markerat och skrivit ner alla de förslag på sätt att undvika, lindra eller lösa problemen med hundar som är rädda för ljud (fyverkerier, åska m.m.).

Har försökt kolla lite artiklar på nätet också, men förstås så går det inte att komma in och läsa hela artiklarna. Nu måste jag alltså komma på att låna nån dator med möjlighet att komma åt sådant, alternativt hoppas på att mina klasskompisar hittar och skickar fler.

Evanescence har släppt en ny, självbetitlad platta som jag sitter och lyssnar på nu på spotify. Bra än så länge, men de flesta låtar låter rätt lika varandra tyvärr. En favorit än så länge, och den heter The Change. Vill gå och se dem spela live, men de kommer inte till Sverige enligt det nu upplagda tourschemat, bara England, Frankrike och Paris.. Kan ha varit nåt mer Europeiskt land, men inte i närheten :( Hade varit nice att ta en weekend i Oslo eller Helsingfors och sett dem.. Hoppas den uppdateras med fler städer, då ska jag helt klart boka biljetter!

Idag har jag i övrigt börjat med att spilla ketchupdoppad makaron på elefanten så den åkte direkt i tvättmaskin, haft ont i ryggen pga den där dumma bäddsoffan i källaren. Tänker inte sova en natt till i den, tack så mycket!
Har fått reda på att jag är godkänd med marginal på Rehabtentan! Detta hindrar mig inte från att fortsätta hata den, men det är skönt att slippa tänka på den mer.

Nu ska jag lyssna klart på skivan så mycket jag hinner, och sen gå och hämta lillebroren på dagis om en halvtimma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback