Snörvel

Jag är lite täppt i näsan. Jag har liksom varit det ett tag nu, men inte låtsas om det, och då går det rätt bra. Men i förrigår natt gav jag upp och tog nässpray för att få sova ordentligt. Det resulterade i att jag blev fullständigt kloggad igår natt. Och det i sin tur resulterade i att jag var täppt i näsan ungefäär hela eftermiddagsföreläsningen. Ahmenkul liksom. Och min rhinocort är förstås slut. Och dyr. Så jag ska försöka envisas med att göra ingenting.

Det nya PBL-fallet kändes ändå rätt bra, trots paniken jag kände igår. Vi kom fram till att det gavs mycket mer utrymme för diskussion, och vi gjorde bra frågor.
Eftermiddagen handlade om endokrinologiska sjukdomar och behandlingar:
--> Hypothyreoidism
--> Hyperthyreoidism
--> Addisons sjukdom
--> Cushings sjukdom
--> Diabetes mellitus

Både jättesvårt men jättelätt. Det krävs att man kan grunderna och frisk fysiologi för att kunna förstå vad som händer vid sjukdom. Och det är ju jättelätt när hon står och förklarar. Men att sitta och tentaplugga är lite jobbigare. Jag tänker att jag är tacksam att det är veterinärerna som ställer diagnos och vi kan inflika med förslag om det står still i deras huvud.

Oj nu hörde jag visst att våra praktikplatser är beslutade! YAY Båda mina förstahandsval! :D Now I'm a very happy puppy dog! Detta kräver en segerdans! :D *kliver upp och dansar en stund*

Kvällen kommer bestå av tentaplugg infektionssjukdomar, kvällssimning och eventuellt en chokladbit... :D

Herrå! *dansar ut till fäsk!*


Kommentarer
Postat av: Elin

SV: haha elinoooor! om du menar att ifall man får göra ''<333333'' såna fortfarande..så får man inte det, fängelse för din del nu :3



schwooop

2011-11-15 @ 22:48:31
URL: http://unseriouss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback