Meow

Idag har vi varit i Halmstad på Accesia. Bussen avgick 06.00, jag gick upp 04.45 och kom hit efter 22.00 igår kväll. Innan jag gick och lade mig såg jag till att det fanns lunch till idag, läste artiklarna och satte upp advent i mitt rum och vardagsrummet :)
Någon dum människa tyckte att det inte behövdes något eluttag i köket i närheten av fönstret, så jag ska se till att lösa det på något bra sätt.

Tillbaka till Halmstad. Vi började med att Susanne introducerade lite om PTR. Sedan delade vi in oss i halvklass, och min halva började med praktiska övningar. Först höll vi på med röntgen. Vi röntgade tänder på rävskallar. Incisiverna och canintänderna i mandibula gick bra, men premolarerna i maxilla gick VÄRDELÖST. Vi tyckte att vi till slut började närma oss, men sen näe. Vi hade behövt mer tid och få mixtra mer med sensor och röntgen. Man kan göra dels parallellvinkelröntgen, och dels bisektrisvinkelröntgen. Den senare är bäst på canin och incisiverna, men eftersom sensorn och rävens huvud är så små så var vi tvungna att göra med bisektri på premolarerna och molarerna också. Skitsvårt! Hade behövt en hel dag att mecka med det där. Nu blev det knappt 40 minuter.
Därefter fick vi göra en kort munhåleundersökning och sen fick vi pröva på ultraljud/scaling.

Wow, jag märker att jag har en infektion i kroppen. Både min ögonbrynspiercing och min industrial ömmar.

Min mamma lyckades dessutom råka bränna mitt långfinger med bränt socker när vi skulle sätta ihop pepparkakshustaket... Jag och lillasyster bygger ihop Muminhuset :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback