Göteborgsbesvikelse

I fredags efter en lång dag av obligatorisk fortsättning av PBL-utredning och föreläsning om immunologi och vaccinationer så fick jag åka med CB till Skövde där jag väntade en timme på mitt tåg. Kom fram och strax innan åtta till Heléne och det var på tiden att göra sig i ordning och dra relativt snart. Hann därför inte riktigt landa, utan det var bara att svida om och skynda på med smink.
Hade missat att få med mig eget blod men tänkte att det har säkert folket kvar sen förra året, eller nya flaskor. Men ack nej, det var minsann slut och de skulle få av Bea på plats. Ah men bra då kanske man kan fråga snällt där då?
Det här årets upplaga av Bloodfeast var bottenskrap jämfört med förra året - jag känner lite att hela det här året har varit som baksidan av myntet som var år 2010. I alla fall. Hela kvällen var ju inte värdelös, det var ju mycket trevligt folk och sådär, men det finns även de som har bestämt sig för att jag är nån underlig efterhängsen typ som man bör exkludera från diskussioner och händelser, och helst bara låtsas som luft. Ah men bra, schysst. Sådana typer lägger inte jag energi på, och när jag insåg att det bara skulle vara dem och inte några av de trevliga personerna med på FPP så bestämde jag mig för att dra tillbaka till Skara - tack och lov. Hade kunnat följa med ändå, men hade inte uppskattat att sitta själv och bli uppraggad av en 70-åring i lackstringkalsonger och ringbrynja... Det får bli en annan gång, i ett annat uppskattande sällskap. Hellre gå miste om något jag blir på dåligt humör av bara för att jag vill uppleva det, och göra det senare och ha roligt.

Nu blev det väldigt tjockt med text. Idag ska jag slöa. Ska kolla om simhallen har öppet, annars vill jag ta en långpromenad. Frysen behöver frostas av. Sen måste jag faktiskt plugga lite. Ska lägga upp ett schema för hemresor, möjliga tandutdragningsdatum, möjliga Spamalotdatum, och schema över vad som behövs pluggas, hur och när.

Hare gött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback