DE goes SE

Det har liksom inte blivit så mycket av det jag skrev i det tidigare inlägget att jag skulle göra. Någon lång promenad blev det inte - bara en kortis till affären. Simma blev det inte heller - men planerat det inför morgondagen. Har faktiskt skrivit ner schema över vilka dagar jag är här vs. hemma - så jag vet när jag skulle kunna boka in Spamalot, och tandutdragningar samt eventuellt rälsisättning!! Jag har faktiskt försökt boka biljetter till Spamalot, men utan framgång. De datum jag försökte boka tre biljetter gick liksom inget bra. Det gick typ inte ens att boka två eller bara en. Varför inte då skriva UTSÅLT förslagsvis!? >.< Så det får bli ett telefonsamtal till Oscars imorgon helt enkelt. Ska ta och ringa försäkringsbolaget också och lägga om fakturorna. Gaah så mycket att göra!

Har däremot inte lagt upp något pluggschema eller skrivit några mindmaps som planerat. Jag har skrivit ner lärandemålen så jag har något att utgå från - men jag kan dock inte göra mindmaps över alla ämnen eftersom vi inte haft alla föreläsningar. Borde kanske ta sista stunden här på kvällen att göra det.

En annan grej jag faktiskt har gjort som egentligen är fullkomligt onödigt - men mycket roligare. Jag har börjat tvinna om mina dreads och gör dem SE (dvs single ended) istället för DE (double ended). Skillnaden är helt enkelt att de tidigare varit långa strängar som man lägger dubbelt och flätar den ena med det egna håret, och nu blir enkla strängar med en ögla att trä håret igenom och sedan fläta. Kvaliteten på dem kan väl kanske nu ifrågasättas, samtidigt tycker jag att det är snyggare när de är stora och fluffiga snarare än smala och stripiga. Det ser dessutom bättre och naturligare ut när man har flätat i dem. PLUS att de svarta som jag har gjort klart helt är så fluffiga att jag kunde dela dem på halva mängden så jag har nu dubbelt så många att fläta in :) (dock går det ju plus minus noll med tanke på att de är halva sig själva..

Nu blev det ett sånt där vansinnigt långt inlägg IGEN.

  Här är lite av resultatet. Högen längst till vänster är alla färdiga SE. Spana in skillnaden i storlek - alla fick tidigare plats i min gröna tygpåse, men de jag lyckats göra klart nu dvs 26 st, skulle själva fylla ut påsen till max, tänk hur det kommer bli när alla är klara! Och hur stort och fluffigt det kommer bli på mitt huvud! :P

  Här är två svarta, gjorde en skruvad :D

 Vad tycks? :D Pepp på att göra fler nu!



Nattnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback