GB Glace i Slottsskogen

Oj oj oj vilket fläng det har varit sen i torsdagskväll. Det började med att vi var på Kaplan och putsade fönster och städade ur sista sista inför besiktningen, och när vi kom tillbaka så insåg jag att mina nycklar låg i väskan på pallen i hallen >.<
Istället för att hosta upp 400kr för Securitas att öppna dörren så var Matilda en ängel och lät oss sova hos henne. Jag hjälpte även Sandra att städa ur hennes lägenhet inför besiktningen. Kändes skönt att hjälpa henne, annars hade hon varit kvar där hela natten och hon hade redan ångest som det var.

Morgonen därpå ringde vi fastighetsskötaren och han kom och öppnade så vi kunde mata katten och byta om och hämta skolsaker. Denna lösning gjorde ju att vi inte hade tid att börja packa och städa inför hemfärden så det blev en mycket senare resa än planerat, vi åkte halv åtta och jag kom hem runt midnatt, efter att ha lämnat Ardente vid Gärdet. STOLT jag körde i stan. Vill man ha en adrenalinrush så ska man köra i stan - det behöver definitivt inte ens vara rusningstrafik om man inte hittar, man får panik ändå.

Sov några timmar och tog sedan tåget i 5 timmar till Göteborg och tillsammans med Heléne förvandlade vi oss till en trasdocka respektive glassgubben och tog oss bort till Slottsskogen och Club Freaks valborgsfirande. Bra musik och såpbubblor trots att vi inte fick tag i några egna, mariekex, dextrosol, trocadero och rom, och glass^^
Tyvärr var det inte allt många utklädda. En kille gick i badbyxor och simglasögon - eloge till honom!

Runt sju tror jag gick vi tillbaka hemåt där Parasto, Kajsa, Felicia och Gökhan väntade på oss. Jag declownade mig och sen förade vi vidare för att sedan dra ut till Henriksdal och terassen. Där mötte vi ett antal roliga och inte lika roliga personer som jag inte tänker beskriva närmare.

Nu tänker jag kolla vidare på TBBT på tv med syster. Imorrn ska vi se om det var dags för tandregleraren eller om det var på tisdag.



Isadora är imponerad av GB Glace



Heléne är strålande söt som trasdocka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback