Arbetsintervju #2

Vad hände igår på praktiken..? Jag har förträngt det. Är för glad över vad som har hänt idag.
Eller jo, förresten. Jag och Camilla var kvar på dagis medan de andra var i stora rastgården när Sandra ringde och sa att det hade varit slagsmål och att en hund blödde så jag skulle springa upp och hämta den.
Utrustad med bomull och en vattenflaska gick jag med raska steg bort och mötte upp Sandra med en schnautzer som blivit biten ytligt i ena öronlappen. Det såg värre ut än vad det var, men jag baddade det med vatten och tog med henne tillbaka där jag fick leka mitt yrke och sprita såret också^^
Det var väl det mest spännande som hände på praktiken igår.

Idag och igår har vi fått sätta ihop promenadgrupperna. Lite halvknepigt, men det har funkat bra.
Vad skulle jag säga mer..? Vi har smacktränat och även tränat några hundar på att ta det lite lugnt vid hämtning. Gick väl sådääär.

Igår åkte jag till Hanna och sov där. Muuuwsigt har saknat ihjäääl mig efter henne! Vi såg filmen Doomsday som jag hade sett trailer på tv6. Hade egentligen inte förstått vad den handlade om, men det var en del häftig action och en del rejält snygga människor! Rekommenderar den starkt!



Efter den här dagen slut åkte jag så upp till Norrtälje där jag plockades upp av Micke och åkte med till gården. Där träffade jag hans fru och tillsammans visade de mig stallet och ridhuset, hagar och hästar. Vi pratade om rutiner och arbetsuppgifter och lite allt möjligt. De var trevliga och det kändes som om det var en bra kemi åt bägge håll.
Så de ska nu maila lite preliminära scheman och löner, så ska jag komma dit nästnästa vecka och introduceras! : D

Nu ska jag duscha, och sen ska jag hoppa i säng! Jobba tidigt imorrn! Herrå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback