Låååång dag

Det är inte fler timmar från det att jag gick upp idag tills nu, än vad det brukar vara när jag går upp för att gå till skolan. Men som alla vet så känns vissa dagar längre än andra och idag var en sådan dag.

Det började med att avsluta det som jag missade igår - sjukdomar i urinorganen. Därefter höll vi på i en dryg halvtimme om vård av djur med sjukdomar i digestionsorganen. Sen var det långlunch så vi gick hem och åt.
Nästa föreläsning var med en gästföreläsare som var här för första gången och föreläste. Bra, visst, men det var så sjukt schemalagt från 13-17 och hon hade material för en hel armé. När en vanlig föreläsning har en ppt-lista på allt mellan 15-30 A4 med antingen 3 eller 6 slides på varje, så hade hon 6 kompendium, med 3 slides på varje, och 15 sidor var.
Vi fick typ två tiominutersraster. Jag typ dog. Och jag kände mig så sjukt otacksam som satt där och höll på att somna medan hon höll en väldigt bra föreläsning som jag ville ville ville lyssna till. Men jag kunde verkligen inte fokusera den sista timman, 90 minuterna. Jag ville att en stor knippe heliumballonger skulle komma och lyfta bort mig... Nästa gång - planera in det som en heldag så det inte blir så stressigt och tungt. Kommer inte komma ihåg ett skit, tyvärr.

Jahapp, när vi äntligen blev klara så gick vi och handlade och sen gick vi hem. Jag som inte var hungrig än efter en rejäl lunch passade på att förbereda lite grann inför morgondagens kommunikationsuppgift. Sen blev det lunch, inspirerad av förra onsdagen men med lite egna inslag. Om nom nom^^

Har diskat, suttit och bara pratat lite med sambo, och nu har jag sett halv 8 hos mig och lyssnar på musik. Önskar att jag var någon annanstans..

Nu blev det sådär långt igen. Åh... Jag vill till göteborg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback