Ice and Fire

Idag gick jag upp alldeles för tidigt insåg jag sen, men jag kunde inte sova längre. Vi hade auskultation på ATG, det vill säga vi gick runt och tittade på arbetet. Vi fick börja med att se en sövning av häst och sedan hur den blev opererad i tre ben för osteochondros. Därefter fick vi se lite endoskopi, rektalundersökning, fick vara med och spola hasen och knäleden på ett föl och sen fick vi se lite medicinering. Men det var ungefär det enda vi gjorde från 8.40 till 15.00 (förutom lunch då). Så visst det var intressant, men det var en "dödag" om man får säga så, det hände liksom ingenting som vi kunde vara med på. Och personalen var inte särskilt utbildande - även om det inte är deras uppgift, men ändå. Bara ordbajsa om vad ni än håller på med så vi får suga åt oss kunskaper!
Dagens höjdpunkt var när vi fick smaka på näsblodstårtan, och sen gå hem.

Från att vi gick ut från op så frös jag. Jag hade kronisk gåshud tills vi äntligen kom hem och jag kunde hoppa in i duschen. Nej det är inte särskilt miljövänligt, men jag satt i badkaret och sprutade vaaaarmt vatten över mig tills jag slutade rysa och blev uppvärmd inuti också.

Nu har jag suttit i min filt med min nyponsoppa och tittat på gårdagens avsnitt av halv 8 hos mig. Nu är det bara två veckor kvar av säsongen! x3

Trevlig helg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback