Gisslandrama i tvättis!

Föreställ er följande scenario;

Jag går ner till tvättis och förbereder den första maskinen tvätt och kör igång maskinen. Jag slänger in resten i den andra, stoppar in tvättbollen och stänger igen luckan ordentligt. Sen börjar jag försöka trycka in program, men displayen fortsätter vara mörk, och jag trycker på den stora startknappen. Ingenting händer. Nehe, jag tittar upp mot väggen bakom och ser att strömbrytaren är på nollan. Jag går fram och ställer den på ettan, och går tillbaka till maskinen, och trycker på stora knappen. Den börjar mummla och jag försöker ändra program. Men jag märker till min förskräckelse att inga knappar fungerar, och plötsligt börjar det susa till i tvättmedelsfacket. Programmet står inställt på grovtvätt 90°C; vilket även är det enda programmet som det inte är tillåtet med tvättboll. Jag ser in på mina stackars kläder som förskräckt inser vad som är på väg att drabba dem. Av någon anledning ser jag ner på golvet och märker att det är fullt av vatten. Gaaaah! Efter att i panik trycker på nyckelknappen och stoppknappen upprepade gånger så springer jag och stänger av på strömbrytaren.

Eftersom ingen lapp är uppsatt om att maskinen är ur funktion är min teori denna;

Någon har antingen igår eller tidigare varit nere och tvättat, men någonting av någon anledning har gått snett så personen i fråga har stängt av på strömbrytaren och sedan lämnat tvättis i hopp om att ingen ska märka någonting. Eftersom att det är helg går inte fastighetsskötaren att få tag i, och securitas anser nog inte detta som akut, eller heller någonting inom deras ramar av yrkesutövande.
Vi bestämde oss för att boka tiden imorgon och att ringa Urban på en gång så att han kommer och kan hjälpa till.

Jag vet inte om personen har tänkt ringa Urban själv, men oavsett - lämnar man typ inte en lapp och skriver att maskinen är trasig och att man ska låta bli att använda den? Hur fan ska jag kunna räkna ut att den är trasig annars? Det är ju uppenbarligen inte mitt fel i alla fall.

Fy mina stackars kläder, ska behöva ligga och frysa nere i tvättis hela natten : (


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback