Metaltown Dag 2

Dag två och vi missade självklart Arch Enemy, vilket sög. Jävla segskallar och ta en massa tid på er, jag förstår inte vad det var ni gjorde - eller snarare inte gjorde? Det är ju bara att dra på sig paltorna och gå?

Jaja, direkt efter att vi hade gått in så "tappade" de andra bort oss, så vi gick bort till Close Up tältet och såg på The Black Dahlia Murder, i skydd från regnet. Var helt okej, rätt tung metal. En del töntar på 13-14 år som stod och behövde en radie på 1m för att headbanga, precis intill oss.

Efter det drog vi bort och såg Cradle of Filth. Det var kanske inte nåt särskilt bra scenframträdande, men musiken var bra, basisten var snygg, sångaren var ashäftig och inspirerade till nästa projekt med mitt hår. Efter Cradle stod vi kvar för att få bra platser till A7X. Under tiden spelade Bring Me the Horizon på andra scenen, så vi fick nånting att lyssna på i alla fall under den ca 90 minuter långa väntan. När bandet väl kom på blev det hysteriskt knuffande åt alla möjliga och omöjliga håll, och till slut tröttnade jag och gav upp platsen mot att stå på ett ställe där man faktiskt kunde stå still och se snarare än att kämpa för sitt liv för att hålla sig på fötter och inte hinna med att se eller höra något.

Efter Avenged gick jag och syrran och köpte en Langos att dela på, och då började Korn spela 10 minuter för tidigt >.< Vi såg dem på alldeles för långt avstånd egentligen, men de var ASgrymma, och nästa gång de kommer för att ge en konsert så SKA jag se dem! Snygg Jonathan Davis får sova min säng^^

Här någonstans var vi dyngsura av allt regn, men stod kvar och lyssnade på Volbeat. De var bra, men de spelade inte Maybellene vilket var en besvikelse.

Trötta, blöta men muntra (de flesta av oss) gick vi hemåt för en helnatt efterfestande med kigurumigänget plus Doris och Jonas^^ Roligt, mysigt : ) Drog fyra flädershots (snapsar egentligen), men inte hände det särskilt mycket i huvudknoppen. Inte särskilt länge i alla fall. Men det gjorde ingenting, vi hade det himla trevligt!

Efter att ha somnat stående på spårvagnen och sovit hängandes på ett bord på tåget hem kom vi till slut fram till Stockholm igen. Känns faktiskt jävligt skönt att inte dela lägenhet med fem andra brudar längre. Uuusch jag saknar vår lägenhet fesk <3 Åt helvete med Skara, men lägenheten är himla mysig : )

Nu ska jag packa om, skura mina kängor, packa matlåda tills imorrn, duscha och handla lite mat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback