You make me wanna die

Igår var vi och firade morfars bror med tårta, kaka och bulle, han har fyllt 89. Sen åkte mamma och syrran upp till Dalarna, medan jag åkte till Jordbro till Hannapanna och grillade, spelade kubb, kastade hästsko och spelade "Med andra ord". Det var vi, Kenneth, Håkan, Kurre, Elin och Mathias - vi hade jättetrevligt, tyvärr kom jag inte därifrån förrän runt elva på kvällen, och till Norrtälje halv ett.

Vaknade imorse strax efter fem av att marken skakar av all åska, det måste ha varit precis ute på vallen utanför huset. Stängde fönstrena för det regnade och blåste också så jag kunde inte somna om.

Dagen bjöd på något så trevligt som att ryktet om att muppen i stallet skulle ta alla hästar och flytta - äntligen visade sig stämma! Medan jag stod med röjsågen och trimmade kanterna på paddocken så körde en karavan av lastbil och två eller tre hästtransporter förbi. Det var nästan så vi hoppade av lycka allihopa!

Jag bestämde mig för att det var dags att på en gång börja slänga ut det gamla och göra plats för det nya - så jag började tömma boxarna på strö. Tre fulla och en med lite i hann jag tömma - Jennifer tömde nästan en hel, men jag bestämde att det kommer en morgondag också, och gick för att laga mat. Nu har jag ätit och sett sista avsnittet av säsong två av Glee : O Nu får jag helt enkelt fokusera på att läsa ut boken - har sett både Passion och Darkest Mercy i bokaffärerna, men hade inte råd då, och jag måste ju ändå läsa ut den här som sagt..

Näe, c/o Segemyhr snart, lite musik och diska först.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback