Vildsvin

Nu sitter jag och lyssnar till "50 år med Evert Taube på Gröna Lund". Har ätit mannagrynsgröt och några amerikanska pannkakor till lunch. Micke har åkt och hämtar en Skylift så vi kan börja måla och läkta på gavlarna - äntligen! Ska bli himla snyggt : ) Det enda kvar efter det är V-fönstergallrena som skeppas från Tyskland, så vi kan läkta under fönstrena också.

Jag ska bara se en stund till, diska upp lite och sen återgå till målandet inne i blivande torkrummet. Förhoppningsvis hinner jag göra det innan han kommer tillbaka, men antagligen kommer jag att hitta honom ståendes och måla gaveln.. xD

Har även kollat lite kort kort info om vad man gör om man stöter på ett vildsvin - det finns nämligen sådana här ute. Eftersom jag ska dra ut och springa här snart så vill jag inte möta ett sådant utan att ha någon idé om vad man ska förvänta sig. Delvis finns det hus och platser där man kan störta in/upp och gömma sig, men stora delar av vägen är det bara skog. Då gäller det som misstänkt helt enkelt att vänta och se om den tänker anfalla, och i så fall hitta närmsta stora sten eller klätterbara träd - inget överraskande alltså. Men ändå. Det är stora djur, och de må ha korta ben, men de kan springa jävligt mycket fortare än jag...

Här är en kommentar jag hittade som jag skrattade lite åt:

"fotografera det.

vildsvin ser skitdåligt. om du möter det på en stig, gå åt sidan. det följer stigen, men kan mycket väl vara omedveten om dig."

Knasigt... x3

Aja.. hörs sen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback