Uppsägning

I onsdags kväll åkte jag passande nog ifrån min mobiltelefon, och jag hade inte heller med mig min kära dator. Därför fick jag låna mobil fredag eftermiddag och fick tag på syster så vi kunde mötas i stan för att ta oss ut till landstället. Det gick ju bra tillslut, och sen fick jag ju min mobil också : P

Lördag ringde min ängel och vi kom fram till att jag skulle jobba med henne istället från och med tisdag. Därför har jag dels varit lättat över situationer, och dels varit fruktansvärt nervös över hur dagen idag skulle gå. Men jag åkte dit och jobbade och berättade att jag kan inte längre jobba där av olika personliga anledningar.

Det gick trots min nervositet bra, och jag fick behålla mitt förskott på 1500 vilket vi tackar och bockar för då lönen inte är mycket att hurra över - snarare tvärtom. Lite så att thailändarna som plockar bär tjänar bättre än jag har gjort.

Det skönaste med hela situationen är att jag får vara hemma, och jag kommer ha möjlighet att vara med familj, vänner och min häst.

Nu ropar porslinsexpressen! Herrå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback