Sprutor och Spelkväll

Idag har vi haft instrumentering och injektionsövning; först har vi fått en lista på instrument och fått titta på dessa. Jag tror listan var på ungefär 25 st olika instrument, varav examinationen kommer vara 15 stycken med 25 altermativ, så det gäller att kunna de alla.
Sedan hade vi injektionsövningar så det var igen att öva på att dra upp och injicera på mjukisdjur, armklossar och även intravenöst på fejkarmarna Berit, Caesar och Doris. Den enda som gick att känna svischet i var Doris, men vi fick nog till ett par duschar för att man tryckte lite för hårt... xD
Sen fick vi även pröva att fixera triceps och quadriceps samt nackhuden på hund, och injicera i.m. och s.c. på en död kanin. Mycket uppskattat att få känna på hur det känns på riktig vävnad.

Eftermiddagen spenderades hemma med att rensa klart fotografierna, städa upp lite och packa ner lite till. Det som är drygt är att jag behöver lite tidningspapper och sånt att slå in vissa grejer i så jag skulle behöva lite reklam... alternativt köpa tidningar och det orkar jag inte lägga pengar på. Eller packa det i linne förstås men det är sånt jag använder så då måste man välja ut i förväg vad som är ok att använda för det. I-landsproblem asså...

På kvällen var jag och Cecilia hos Ardente och åt pannkakor, lite choklad och spelade Bondespelet. Det var inte Nya Bondespelet som jag har spelat utan vissa grejer var annorlunda, som försäkringarna och djuren. Jag började bra men sen gick det lite sämre, och det tog hela två varv innan vi insåg att vi gav oss själva för lite betalt för vår skörd xD Men men, det var roligt. Nästa gång blir det Faster Agathas Testamente och Alias.

Nu ska jag försöka varva ner lite och förhoppningsvis kunna somna lättare inatt än vad gjort hittills, har haft jättesvårt att somna ända sen jag kom hit... Hm...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback