asså shiiiiiiit

Jag har börjat med PBL-fallet för den här veckan, som handlar om blod och hematologi. Fallet består av en remiss av en blodprovsanalys, och frågorna vi har gjort är vad de olika analyserna betyder, vilka tillsatser som kan finnas i blodprov och vad de gör; samt om de ska vaggas/skakas/vickas/vara stilla, och sedan vilka analysmetoder som finns. Intressant och roligt.
OM jag hade hittat några källor. Men det är just det. Det finns inga bra, enkla källor. Varför ska alltid researchen vara så jävla svår??? Kan vi snälla få lite föreläsning om det innan onsdag så man inte behöver leta frenetiskt? Jag blir knäpp på sånt, blir arg och ger upp.

Näe det får bli något annat idag tills gymmet, så får jag försöka hitta nån bok i bibblan imorrn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback