Månlandare

Ända sen vi flyttade hit och vi verkligen tog en ordentlig titt på våran spis, så har vi kallat den för månlandaren. Den är stor och robust och har både orange och svarta knoppar. Den blir varm överallt även om man så bara har en liten platta längst in igång, så man bränner sönder fingrarna när man ska vrida på reglagen.
När jag nu går in i köket för att kolla till mitt ägg som ligger och kokar fridfullt i sin kastrull, så ser jag hur det liksom lyser rödorange under kastrullen (köket är helt nedsläckt). Först tänker jag att det är botten på kastrullen som är av koppar. Men när jag lyfter på den så är det plattan som är alldeles orange. Gaaaah! Betyder detta att jag måste ringa Urban igen? xD Tänk om den flyger i luften? Drar på en ny vända till vår himelska ost? Eller om det blir så att hela spisen knoppar av och tar proppskåpet med sig så det plötsligt en dag blir mörkt och tyst när man som bäst är upptagen med något?

Jahapp... Vi kom relativt nyss tillbaka från att ha varit med Illidan på KTC för ett experiment för utredning av orsaker till artros hos katt. Han fick gå längs väggen medan de filmade : ) Gick så bra så. Veterinären som var med hade vi som gästföreläsare i förmiddags, hon fortsätter imorrn efter dagens lektion om lever, även om pancreas och inappetens hos katt.

Näe nu ska jag hämta mitt ägg, min couscous, en tomat och nåt att dricka. Brb. C ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback