Cheesecake

Igårkväll gjorde jag cheesecake till sista PBLmötet som vi kommer ha hos Matilda istället för i skolan.
Jag började med att göra kolakakor som jag hade som botten istället för digestivekex, och sen gjorde jag fyllningen som blev grundsmet för cheesecake och så hade jag i några skvättar limejuice (vet inte om det gjorde nån skillnad i smak, men...) och smälte ner en blandning av smält ljus blockchoklad, mörk mintchoklad och uppvärmd vispgrädde. Om Nom NOM! Jag har aldrig varit ett jättefan av cheesecake egentligen, men vissa saker växer på en. Dessutom kommer den här vara helt awesomely god^^ Nackdelen var att jag blev inte klar förrän halv 12... Men det gjorde inte så mycket, eftersom föreläsningen nu blev inställd.

Nu har vi burit upp tjockburken och vi höll på att bryta fingrarna av oss .______.
Har även stoppat grejer i tvättis, blir bara tre maskiner, sen får resten av tvätten följa med upp hem och tvättas, blir ändå inte så mycket.

Fy. Mina hörlurar har börjat glappa. Jag hatar sånt. Jag blir knäpp när musiken liksom kommer och går i det ena örat, och gärna ska djupet i musiken försvinna i och med att olika förstärkare och effekter bara kommer i ena örat -.-' Men trots allt, de har hållit relativt länge nu, så det får helt enkelt bli ett nytt par i sommar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback