Geggachoklad och melodikryss

Sitter och slevar i mig geggachoklad, mumma^^ Till detta lyssnas på melodikrysset - herregud vad jag börjar bli gammal. Jag försöker se det som en mysfaktor, en hemmakänsla. Inte för att jag tycker att det är bra. Med andra ord, renodlad förnekelse.

Idag ska jag och Ardente och Robin baka lussebullar (: Har jag längtat eller? Lussebullar och julmust är det bästa med hela julen :D Innan dess tänkte jag nog dra ett svep med dammsugaren över golven, och hitta fram min stol igen, den som är täckt av kläder... Så blir det upp med julstjärnor och stakar så man kan tända dem ikväll (:

Till dig som är nyfiken på geggachokladen;
Blanda lika delar kakao och socker i en mugg, ungefär en rågad tesked av varje (mer av det ena om du vill ha sötare/chokladigare). Häll på en skvätt grädde beroende på om du vill ha rinnig eller tjock. Blanda och skeda i dig!
Tanken är att man ska koka upp mjölk och göra varm choklad av det hela, men det är ju inte lika kul...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback