Onödigheter och nödigheter

Har inte skrivit på ett tag igen. Men det har liksom bara inte blivit så...
Jag har liksom haft annat för mig helt enkelt. Dessutom tycker jag inte att det är så schysst att använda någon annans dator. Jag vill ha min egen, som fortfarande är hos pojkvännen. Och även om jag skulle ta hit den så har jag ändå inget internet till den.. Så då kan ju han få ha den och se film på när han jobbar (fast man inte får...)

Lite saker som jag stör mig på tänkte jag sammanfatta lite kort, för de har varit väldigt intensiva nyligen.
För det första, en av våra grannar har satt upp en rådjursskrämma utanför sitt hus. Den är kanske smart, men den är även ruskigt irriterande; den har en sensor som känner av rörelse inom en viss radie då, och vägen förbi som jag måste gå för att komma till bussen, inkluderas i den radien. Så när den här apparaten känner av rörelse så börjar den tjuta i olika höga frekvenser. ASIRRITERANDE. Särskilt halv 7 på morgonen... En vacker dag när jag är på dåligt humör kommer jag sannoligen riva ner den och trampa sönder den^^

En annan irriterande sak är, när jag står och gör höpåsar i stallet, och man river ner en kaka i taget som man tar ifrån, så kommer någon annan och ska göra påsar. Denna person - notera att det inte är en specifik, utan verkligen alla - river då ner en ny kaka, trots att det ligger en helt perfekt halv kaka nervält. Men HALLÅ? Vad är det med folk? Och det här gäller ju inte bara hökakor, utan lite allt möjligt. Man börjar på något nytt innan man är klar med det man redan har/håller på med. Folk är verkligen idioter. Det är bara en själv som är smart.

Nu ska jag bara avsluta med att säga att jag red Prinsen idag (red hela förra veckan). Red på utebanan för en gångs skull. Först var han skitseg. Men när jag började rida över bommarna så blev han plötsligt skitpigg, så vi hoppade några små kryss också, bara för att han tyckte det var så roligt (vilket jag också gjorde). Sen fick han beta en stund i solen med han torkade efter en minidusch.

Nu ska jag ringa Uffe igen, sen blir det dusch och sen blir det nya avsnitt av Halv 8 hos mig!

Puss och Kram Cykelram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback