6 laxar i en laxask - eller 11 mörtar i en plastpåse

I helgen har jag varit på Lådna med mamma, lillebror, lillesyster och pojkvän. Det var supermuwsigt, vi hade det jättebra. Vi solade, myste, läste böcker, åt gott och metade. Först trodde vi inte att vi skulle få nån napp, och sen tog det mindre än 5 sekunder efter man slängt i masken så hade man fisk på kroken! Inte för att det var särskilt stora fiskar, det var bara små mörtar och någon liten abborre. Men det fick bli fisk till Nemo :) Vi rensade den till tonerna av "Alla heter Glenn i Göteborg! Alla luktar fisk i Göteborg! För alla heter Glenn, alla luktar fisk, för alla rensar fisk i Göteborg!"
Jag kom på en egen version också; "Alla äter gräs i Östersund!"^^

Igår kom dessutom paret från Nordmaling ner och skulle provköra, förhoppningsvis köpa Scenicen, men självklart fick vi inte igång den. EN gång startade den, andra gången totalvägrade den. Så det blev ingen deal. Inte för att jag är förvånad. Pinsam situation för mamma och Mats, men jag tyckte så himla synd om dem som reste så långt för den här nitlotten. Jag visste det. Jag har sagt redan från början att den där bilen borde skrotas. Alternativt köpa nytt batteri som man vet fungerar, det skulle vara en bra investering, då hade de sluppit den här skiten. Jaja, inte mitt problem.

Nu ska jag äta våfflor :) Sen blir det planering med älskling, förhoppningsvis åka till IKEA i helgen och köpa sig lite porslin m.m.

Puss och Kram Cykelram

Ps. Laddar inför nästa Månadens lista!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback