Inredning är för töntar

I alla fall om man ska fråga en viss katt... xD
Han fick vara med när vi såg på Harry Potter, tredje i ordningen, till lite godis och mys :)

Idag har vi gjort utstryk av blod, jästsvampar och öronsekret, som vi färgade. Ganska kul, men man blir knäpp i ögonen och får ont i huvudet efter att försöka titta i de där okularen för länge. Jag diggar inte de där mikroskopen nåt särskilt.. Sen fick vi även kolla igenom renodlade bakterier, och sedan bakterieodlingar från både prover och obduktioner. En del grejer fick vi lukta på. Iiiisch äckligt.
På min agaplatta hade det inte växt någonting. Det kanske hade vuxit mer om jag inte hade diskat den alls, snarare än bara slarvigt? Jaja..

På eftermiddagen fick vi lära oss om handhygien och tvätta händerna enligt schema och sedan kolla i uv-ljus var man var dålig på att tvätta sig. Var ändå helt okej första gången, men nagelbanden är svåra! Efter det fick vi äntligen göra lite hands-on grejer. Vi fick lära oss lite om sprutor och kanyler, och så fick vi träna på att fylla upp sprutor (: Knepigt, särskilt som det ska liksom bara i en viss mängd och man får inte ha i några bubblor! Sen när man väl har fått bort dem så har man inte fått i tillräckligt med vätska, så jaha då var det kört, Gör Om, Gör Rätt! xD Mer träning, tack!

Näe nu ska jag rippa lite ljudbok att ha på flyget! Om en vecka ligger jag i solen! Sug på den du!!

Puss och Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback