Egypten

Nu ligger jag på Linys säng hemma i kalla snöiga Stockholm, med två varma, soliga veckor i Hurghada, Egypten bakom mig. Det känns ju rätt skönt att vara hemma, men som sagt det är kallt. Ska ut till stallet och fira nyår där, och sen vara fyllechaffis och hämta mamma och Mats i Spånga. Ska bara hitta dit också.. xD

Två veckor i solen har varit fruktansvärt underbart. Tänkte att shit jag har inte blivit tillräckligt brun, men jo jag har nog fan blivit det. Det är bara mamma som är galet mycket brunare än alla andra... Plus det faktum att jag fick såna sinnessjuka solexsem att jag var tvungen att vara i skuggan i typ två dar innan jag bestämde mig för att det var skit samma. Har blivit erbjuden en pojkvän som jag snabbt tackade nej till, "skaffat" en annan pojkvän samt blivit friends med typ varenda egyptier i Hurghada. Inte illa pinkat va?

På julafton kom tomten ridande på en dromedar utanför balkongen, och sen åt vi middag på Hard Rock Café. Har varit och snorklat, och sedan själv farit ut på Jeepsafari till ett Beduinkamp, där det började regna - ett fenomen som inträffar kanske vart 20e år (det regnar i Hurghada en gång om året ungefär, med en nederbörd på ca 2cm..). Sedan har vi väl mest legat och jäst i solen, badat i havet, byggt en sandigloo m.m. skojiga saker, bilder ligger uppe på min Facebook för er som känner mig.. Fler kommer snart när jag får lägga beslag på Mats kamera.

Over all har det varit en himla lyckad semester! Har införskaffat mig en vattenpipa med tillbehör, en "äkta" parfym, två ding-dingskjolar (en vit till Freakshow :D ), en Aladdinlampa och ett par äkta fejk converse. Vare nå mer..? Varesäkert. PussPuss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback