Vecka 16

Hej på er!
Den här veckan har varit trög i början men rolig i slutet, särskilt igår, då blev det mycket skratt!
Skulle ha övningskört med släp och slängt ris, men R är som vanligt lite trög, så det blir nästa vecka...
Pratade dessutom nyss med pappa, han hade pratat med U på gotland om uppkörning för E-kort och det är tydligen väldigt svårt såhär års, och blir inte aktuellt förrän i höst. GO FUCK YOURSELF. Hoppas det kanske är annorlunda i Stockholmstrakten, för då kan jag åka hem sen och köra upp E-kort här.

Jaja... Här i början på veckan när jag släppte ut Walter i hagen så gick han typ med nosen i ryggen på mig och "brum-gnäggade" liksom. Han lät som värsta peddogubben! Haha... ja det var lite kul.
I veckan släppte vi ihop Filuren och PiaPlutta i samma hage, och de skulle såklart hälsa på varandra och pipa och skutta omkring som små puckon, som hästar brukar göra. Men grejen var att Walter står i hagen mitt emot och står på sin lilla höjd och kollar på som om det vore en peddogubbe i en buske och två små barn som leker med varandra. Haha... roligt och äckligt på samma gång. Man börjar undra hur hästarna tänker ibland, men jag tror det bara är mina knäppa fantasier xD

Nu sitter jag och Liny i källaren och spelar Singstar och surfar lite.. Vi sitter för tillfället hundvakt åt M's brorsas och hans frus hundar. Två små fluffiga, mops/pekinesliknande saker. Den ena är gammal och den andra är typ valp. Man märker verkligen när det inte är "riktiga" hundmänniskor som har hund. De köper hund bara lite för sakens skull, inte för att de är intresserade av hundar. De väljer små, muppiga hundraser som inte är särskilt charmiga egentligen, och små hundar är ofta de hundar som är svårare att hantera än stora hundar, det är bara det att små hundar är lättare fysiskt att hantera just för att de är små. Men de har ju större tendens att vara ouppfostrade och göra lite som de vill. Som i det här fallet. Ett annat tecken på att de inte är hundmänniskor är namnen. Kom igen, vem fan döper sina hundar till Fabian och Kasper om man är hundmänniska? Allvarligt talat, var är fantasin?

Jag får knäpp, och det börjar bli lite långt det här inlägget, så ha det så bra så hörs vi!
Puss och kram, cykelram!

Ps. Här är ett musiktips, O-Zone och låten "Despre tine", samma grupp som gjorde Dragostei din tei. Awesomely funny^^

http://www.youtube.com/watch?v=hIjWoq9TMdo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback