Jag känner av den ljusnande framtiden!

Efter många dagar, veckor, månader och år av motgångar, krav, stress och deadlines, så känner jag äntligen att det börjar släppa, och jag ser ett ljus längre fram. Och jag är 100% säker på att det inte är slutet, utan att det är början på mitt nya liv!

Till att börja med så har jag nästan gjort klart matten nu. Satt i förrigår med den och förstod verkligen ingenting. Kände att jag skrapade med fötterna i botten igen, och bara sket i det. Sen satte jag mig ner igen igår och tänkte att jag måste verkligen få det gjort, ber vem som helst om hjälp bara för att få uppgiften uträknad korrekt i alla fall. Eller egentligen var inte uträkningarna så svåra, de var som vanligt mest jobbiga att skriva bara. Men däremot att sitta och upptäcka sambandet är inte lika roligt. Men så svepte jag med blicken över svaren och helt plötsligt bara klickade det! Jag svär på att det poppade upp en glödlampa över huvudet på mig. Lättnaden över att inse svaret och att jag var klar var obeskrivlig! Nu ska jag bara få tag i en dator med word och renskriva rapporten så jag kan lämna in den och mina böcker till skolan. Matteboken tänker jag behålla, och göra en ritual av att bränna den. Jag lovar. Funderar faktiskt på att göra det på skolområdet hehe.

Förutom att jag är klar med skolan nu äntligen, så har jag av en slump hittat ett jobb! Hade suttit och kollat lediga lägenheter med mamma bara för skojs skull, så tänkte att jag kunde lika gärna kolla arbetsförmedlingen på en gång. Då är det ett företag som söker 3 nya kuskar! :D vad har jag att förlora liksom? Så jag skriver ner en ansökan och skickar över. Så i torsdags när jag är hemma hos Nikki så ringer de och säger att de vill att jag ska komma och provköra! :D
Så på tisdag runt 16 får ni hålla tummarna för er Hectåre, för då ska hon rocka loss och skaffa sig ett kuskjobb!

En sista, kort kort grej bara innan jag är klar: Har köpt Twilight på svensk dvd så jag kan kolla på tv:n istället för på datorn^^

Puss från en glad Hector

"You were always the only to help me see that to love is to shine" - Alter Bridge, Down to My Last


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback