Bonnbränna och DAMP!!

Idag har jag spenderat uppe i Johannesberg igen, på maratonträning. Träningen i sig gick väl bra, jag är nöjd med både min och myrans prestation eftersom det var första gången jag körde honom i maraton, och första gången jag körde på de hindrena.

Det jag vill klanka ner på är vädret; stekande sol. Visst, det är underbart, men inte när man är totalt blottad för den, och man ska jobba hela dagen, tycker ännu mer synd om myran än mina egna kräftröda, bonnbrända armar. Men mest är blev jag trött på att tiderna inte hölls, vi började en halvtimme senare än planerat, och vi slutade över en timme senare. Inte okej. Och inte blev man mer peppad av att stå och vänta på sin tur när tränaren är en seg jävla kärring som inte kan respektera individen och ta hänsyn till att vissa inte är lika erfarna som andra. Hon hade nog trasiga leksaker som liten.

Min egen prestation hade till och med kunnat vara ännu bättre om jag hade fått gå hindrena innan vi körde dem, för att kunna planera min körning på ett bra sätt innan jag satt upp och körde. Men det kunde jag inte göra, för jag visste för det första inte vilka hinder det gällde, och för det andra var tränaren ute på banan och körde omkring med de tidigare grupperna. Kommentaren jag fick tillbaka när jag nämnde det på slutet var "du kunde ju ha kommit hit tidigare". Jag var på plats en timme och en kvart innan min "starttid", som ändå sköts upp en halvtimme. INTE OKEJ.

Äh jag blir så trött. Men jag överlever väl ändå. Tävlingen kommer gå mycket bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback