Djurparksskötare, bokslukare och filmälskare

Från och med igår förmiddag är jag då alltså djurvakt åt en katt, två hundar (det blev tikarna, valpen och hanen fick bo med en annan polare), tre kaniner och fyra hästar. Det finns inte så mycket att göra. Man kan ju alltid dra ut och köra/rida, bada, se på film... Men jag skulle vilja pyssla med något. Jag har Bläckhjärta på i bakgrunden på ljudbok, och har smörjt gammalt läder som vi hittade i en kasse i stallet. Men jag skulle vilja måla! Vi har 4 hinkar rödfärg här och egentligen skulle jag bara kunna kladda lite. Men tyvärr finns det inga penslar eller borstar att göra rent träet med. Egentligen skulle jag kanske kunna fixa det själv, men jag kommer inte härifrån, så då måste man be far sin eller någon annan. Näe då skiter jag i det. Har pysslat lite i köket och badrummet, och duschat. Muwsigt. Fy fan vad hår jag tappade...

Igår fixade jag äntligen nytt recept på p-piller och hämtade ut dem, tur för jag började igen idag. Fixade för 12 månader, istället för bara 3, går liiite för fort, så nu klarar jag mig ett tag. Sen drog jag in till Science Fiction-bokhandeln med Liny och köpte mig Twilight - Directors cut, för att jag ville ha den... och Hästarnas dal och Mammutjägarna för 30 kr styck (måste köpa resten sen också, men 30 spänn kunde jag ju inte bara låta bli!) och sen köpte jag en box med Harry Potter i pocket på engelska. Måste börja bygga upp ett litet förråd av böcker och film som man bara måste ha när man drar hemifrån.

Just det. Såg Harry Potter and the Halfblood Prince på premiären nu i onsdags med Nikki och Liny, den var superbra, definitivt min nya favorit!! Måste se den med några andra också, så jag får se den igen :)
Cormac: "These were really good. What exactly am I eating anyway?" Harry: "Dragonballs." HAHAHA!

Nu måste jag byta skiva på boken. Puss på er

Saknar min Mickigiiiiz :(

Kommentarer
Postat av: Nikki

Vadå comvac, han heter inte comvac. HAHAHA

2009-07-18 @ 12:08:32
URL: http://nikkimamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback