Träning

Idag har jag gått upp för tidigt för att vara en lördag, för att träna dressyr och precision för Ewa på skolan inför lagserien på fredag. Det börjar bli lite nervöst nu faktiskt. I alla fall när jag tänker på det, annars är det lugnt. Men snart slår det om till att tänka på det dygnet runt antagligen. Men det är bra, man ska vara nervös.
Fast  jag är egentligen mest nervös inför tävlingen med allt arbete omkring, alltså allt som måste och ska göras på tävlingsplatsen, vad jag ska ha på mig - fast det verkar ha löst sig nu -, och sen prestationsångest inför de andra i laget. Men det ska jag tydligen inte behöva ha, för de är inte så jätteerfarna heller. Dessutom är vi ju som sagt ett LAG och då ska man ju inte bry sig om sånt fånigt. Men jag kan inte låta bli. Jag är bara sån...
Bortsett från det så gick själva körningen lite njaa sådär. Han kan ju gå fint och stundom så gör han ju det. Men ibland tappar jag honom för han saktar av, men det har nog att göra med två eller tre olika saker:
1. Han har fortfarande kvar vinterpäls på ryggen, rumpan och benen
2. Han har inte fått gå så mycket eftersom jag har varit sjuk och haft mycket i skolan
3. Jag kan inte samma kommandon som Madde brukar använda vilket gör att han inte fattar helt och hållet vad jag menar
Därför var det ju lite pinsamt att hur mycket jag än drev och drev så ökade ponnyjäveln (ursäkta, jag tycker om honom egentligen) inte! Och så hoppar Madde upp två gånger och visar och kör och då går han. Och ändå ökar han inte mycket när jag själv ska köra och han får dra mindre igen liksom. Herregud herregud.. Hur ska det gå? Vi ska försöka råda bot på alla tre punkter under veckan, vi tvättar och rakar honom imorrn och på måndag, han får lite extra havre och så ska jag köra honom varje dag fram tills fredag. Måste ta ut dressyrprogrammet också, kan ju vara bra att lära sig utantill liksom... xD

Nu börjar Sveriges match i hockeyVM också, heja tre kronor! :)
Inte för att jag kommer följa det, jag tycker inte hockey är särskilt intressant att kolla på, men klart man hejar på sitt land :)

Jaja, jag vet att jag hade tänkt skriva något mer. Typ kanske om nationella, det gick ju halvbra, men vi får se hur det slutar. Körde Myran tillsammans med Amanda och Curry, var kul, mycket galopp. Det är så mycket lättare när man får draghjälp av annan häst! :P

En annan grej jag har gjort idag, är något hur läskigt som helst, nämligen att epilera benen. Jag prövade för ett par dagar sen, men det gjorde så jävla ont att jag inte vågade fortsätta. Men nu blev jag förbannad på mig själv, nog för att jag inte har fött barn, men jag har tatuerat mig och det här kändes på vissa ställen ungefär likadant. Fy FAN. Det hade nästan varit lättare om någon annan hade gjort det åt mig och jag hade fått legat och kvidit för mig själv. Nu fick jag liksom ont i ryggen och nacken för att jag var tvungen att sitta som hej kom och hjälp mig. Aj. Men bra blev det. Kanske. Är rödprickig som en salami ungefär :P Men vi hörs och ses tjejer och kille/ar.

Puss på skinkan <3

Kommentarer
Postat av: Pulkki

Epilera?

du är en ängel :)

2009-04-26 @ 23:50:47
URL: http://pulkki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback